Використання інструментів MS Word
ІІ. Під час організації роботи з документом в електронному вигляді для більш розгорнутого відображення документа краще прибрати панелі інструментів (згорнути стрічки з інструментами: клацнути на меню правою кнопкою миші та обрати "Свернуть ленту") або трішки зменшити масштаб відображення документа:
ІІІ. При потребі можна змінювати орієнтацію аркуша з "книжкової" на "альбомну" (тоді маємо ширше поле на екрані) та масштаб відображення сторінок (в нижньому правому куті вікна):
Приклад 2: Вправа «Варимо суп/борщ»
Проектуємо на екран документ з аркушем, на якому зображена порожня каструля та набір продуктів навколо неї. Діти мають «покласти» до каструлі ті продукти, які необхідні для названої страви. Завдання можна розмістити на декількох аркушах — окремо для кожної групи/пари дітей і виду страви:

Проявити творчість та розробити цікаві завдання з
використанням прийому «багато мишей» дає змогу текстовий процесор Microsoft Office Word. Більшість користувачів ПК добре володіють навичками роботи з текстовим процесором MS Word, який можна вдало використовувати для створення не лише паперових дидактичних матеріалів, а й електронних.
Зокрема, роботу із зображеннями й таблицями можна перетворити для дошкільників та молодших школярів на цікаву гру, використовуючи прийом "багато мишей". Також використовуємо засоби текстового редактора для роботи з мишами, створюючи завдання
на послідовність дій, групування. Для цього застосовуємо різноманітні
фігури з написами, зображення, формули тощо, які можна перетягувати або до
відповідних комірок таблиці або просто по аркушу.
Корисні поради:
І. Обов’язковою умовою при роботі із зображеннями є встановлення для обраних зображень параметру обтікання текстом — «перед текстом». Завдяки цьому параметру зображення вільно розміщується і в таблиці, і «всередині» іншого зображення.
І. Обов’язковою умовою при роботі із зображеннями є встановлення для обраних зображень параметру обтікання текстом — «перед текстом». Завдяки цьому параметру зображення вільно розміщується і в таблиці, і «всередині» іншого зображення.
ІІ. Під час організації роботи з документом в електронному вигляді для більш розгорнутого відображення документа краще прибрати панелі інструментів (згорнути стрічки з інструментами: клацнути на меню правою кнопкою миші та обрати "Свернуть ленту") або трішки зменшити масштаб відображення документа:

Кожен педагог може дібрати зі свого звичного методичного арсеналу багато дидактичних ігор та інтерактивних вправ, які можна реалізувати засобами MS Word та застосувати до них прийом "багато мишей".
Приклади:
Приклад 1: Гра «Хрестики-нулики»
Прикладом застосування засобів текстового редактора Microsoft Word є командна та парна гра для учнів початкових класів «хрестики-нулики». Для цього створюємо таблицю, обираємо об’єкти, які потрібно розставити в таблиці. Об’єкти можна добирати відповідно до теми уроку. У грі беруть участь дві команди (або пара учнів), учасники яких по черзі переміщують своїх звіряток до «комірок» таблиці. Чия команда/пара першою вибудує своїх звіряток у ряд, та й перемогла. На рисунку подано дитячий варіант гри з їжачками та зайченятами:
Приклад 1: Гра «Хрестики-нулики»
Прикладом застосування засобів текстового редактора Microsoft Word є командна та парна гра для учнів початкових класів «хрестики-нулики». Для цього створюємо таблицю, обираємо об’єкти, які потрібно розставити в таблиці. Об’єкти можна добирати відповідно до теми уроку. У грі беруть участь дві команди (або пара учнів), учасники яких по черзі переміщують своїх звіряток до «комірок» таблиці. Чия команда/пара першою вибудує своїх звіряток у ряд, та й перемогла. На рисунку подано дитячий варіант гри з їжачками та зайченятами:
Приклад 2: Вправа «Варимо суп/борщ»
Проектуємо на екран документ з аркушем, на якому зображена порожня каструля та набір продуктів навколо неї. Діти мають «покласти» до каструлі ті продукти, які необхідні для названої страви. Завдання можна розмістити на декількох аркушах — окремо для кожної групи/пари дітей і виду страви:

Приклад 3: Вправа «Літо-зима»
Діти мають розмістити речі, які стосуються певної пори року, у відповідні колонки таблиці. Вправу можна проводити як у груповій формі, так і попарно — одна дитина розміщує літні речі, а друга — зимові:
Приклад 6: Вправа на розвиток зв'язного мовлення «Розкажи казку»
Аналогічно можна з'єднувати частини тотожностей, формул тощо.
Приклад 9: Вправа"Сполучення клавіш"

Приклад 10: Вправа"Елементи вікна PowerPoint"
Приклад 4: Вправа «З’єднай половинки»
Діти мають з’єднати дві відповідні частини тіла пташок, по черзі переміщуючи їх одна до одної, та назвати їх:
Приклад 5: Вправа «Встав потрібне»
Діти мають визначити закономірність та вставити потрібне зображення у відповідну клітинку шляхом перетягування об'єкта:
Приклад 6: Вправа на розвиток зв'язного мовлення «Розкажи казку»
Діти розв’язують завдання по черзі. Перша дитина обирає картинку, що відповідає початку казки, наприклад «Ріпка», вставляє її у верхню ліву комірку таблиці і переказує обраний фрагмент. Друга дитина шукає картинку із зображенням наступного епізоду казки і, вставляючи її в табличку, продовжує розповідь, переповідаючи відповідний епізод казки:
Для старших дітей теж можна застосувати певні прийоми по організації роботи з багатьма мишами в MS Word.
Приклад 7: Завдання "Пристрої введення/виведення"
Учні об'єднуються у дві групи: І - пристрої введення, ІІ - пристрої виведення. Кожна група повинна розібрати пристрої, що відповідають її групі:
Приклад 8: Вправа"Створення папки"
Завдання полягає в тому, щоб скласти правильну послідовність дій (алгоритм), переміщуючи модулі в потрібному порядку:
Результат виконання вправи:
Аналогічно можна з'єднувати частини тотожностей, формул тощо.

Приклад 9: Вправа"Сполучення клавіш"
З'єднати відповідні частинки (можна організувати індивідуальну роботу або парну за "ланцюжком"):
Результат виконання:
Приклад 10: Вправа"Елементи вікна PowerPoint"
Розставити позначки відповідно елемента вікна програми.
Примітка: для зручності фігури з цифрами продубльовано і накладено одне на одне. Коли одна позначка-фігура переміщується на скріншот вікна, друга - залишається на місці для зручності подальшої перевірки:


Примітка: для зручності фігури з цифрами продубльовано і накладено одне на одне. Коли одна позначка-фігура переміщується на скріншот вікна, друга - залишається на місці для зручності подальшої перевірки:

Результат виконання:

Завдання модуля 3:
- Створити 2 інтерактивні вправи в текстовому процесорі MS Word для організації роботи з прийомом "багато мишей".
- До вправи повинна бути надана інструкція щодо виконання (можна прописати в дужках).
- Завдання зберегти під назвами "Word1_Прізвище.docx" та "Word2_Прізвище.docx"
- Файли документів прикріпити до листа і надіслати мені поштою на адресу amanis71@gmail.com
Запитання, які виникають у вас під час роботи дописуйте безпосередньо в коментарях до модуля або надсилайте мені поштою.
Відповіді надаватиму щодня після 19.00
Бажаю успіхів! До зустрічі у наступному модулі!
Немає коментарів:
Дописати коментар